FUNGHI, SILVIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 573
AS - Asia 40
SA - Sud America 2
Totale 615
Nazione #
IT - Italia 570
CN - Cina 37
BR - Brasile 2
SG - Singapore 2
AT - Austria 1
ID - Indonesia 1
NL - Olanda 1
UA - Ucraina 1
Totale 615
Città #
Genoa 422
Vado Ligure 143
Beijing 21
Lallio 3
Florence 2
Amsterdam 1
Bauru 1
Bengkalis 1
Dnipro 1
Guareí 1
Vienna 1
Totale 597
Nome #
Meaning making through comparison of multiplication algorithms: an example of task design in the cultural transposition of lesson study 70
A caccia di significati matematici attraverso il confronto: sinergia di algoritmi per la moltiplicazione 57
Del Lesson Studies al Lesson Study italiano: un Proceso de Transposición Cultural 39
Gioele's attempt to incorporate the "solve it" ritual in his meaningful discourse on equations 32
Learning about multiplication by comparing algorithms: "One times one, but actually they are ten times ten" 31
Networking Hybridizations within the Semiosphere: a research trajectory for the Cultural Transposition of the Chinese Lesson Study within a Western context 29
HYSTERIC DISCOURSE AND ETHICS IN TEACHING 27
18 software didattici di accompagnamento e consolidamento per le guide di PerContare classi III, IV e V 25
Approcci narrativi alle discipline scientifiche: alcune prospettive della ricerca in Educazione Matematica 25
Lesson Study in primary pre-service teachers’ education: influences on beliefs about lesson planning and conduction 24
Divisione “per svuotamento”: un’attività didattica dal progetto PerContare adattata alla didattica a distanza 24
Moltiplichiamo... il Lesson Study 22
Progettare attività di matematica inclusive per la scuola primaria: il progetto PerContare 22
Mathematics teachers cultural beliefs: the case of lesson study 22
Primary future teachers’ expectations towards development courses on mathematics teaching 21
Il punto di vista degli insegnanti 21
Riflessioni sulla trasposizione culturale e la formazione docenti di matematica 20
Digital artifacts in Mathematics Education: How can we study the learning processes they promote? 20
Discussion Study: ripensare il Lesson Study per formare le insegnanti alla discussione in classe 18
Formare gli insegnanti alla discussione in classe: il Discussion Study 18
Strane storie matematiche: «22 : 5 = 4 r 2» Ma siamo proprio sicuri che si scriva così? 16
“Think about your math teachers”: a narrative bridge between future primary teachers’ identity and their school experience 16
The time is out of joint. Teacher subjectivity during COVID-19 15
THE NOTION OF ANGLE AND THE GGBOT AS A TOOL-TO-THINK-WITH... OR WITHOUT 14
Synergy of two division algorithms in 4 th grade: opportunities and challenges 12
“CHINESE LESSON STUDY: CRITICAL ASPECTS OF TRANSFER FROM CHINA TO ITALY” 12
Issues About Culture, Affect and Standardized Assessment 3
How standardised tests impact on teacher practice: an exploratory study on teachers’ beliefs 1
Modelli e strumenti di analisi della discussione come strategia didattica disciplinare 1
La discussione matematica nella scuola primaria. Discutere per riflettere sulla complessità di un processo di stima 1
Il Lesson Study per la formazione della professionalità docente: un modello formativo dall’oriente per ripensare i propri impensati 1
Totale 659
Categoria #
all - tutte 2.724
article - articoli 1.134
book - libri 0
conference - conferenze 1.163
curatela - curatele 0
other - altro 125
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 302
Totale 5.448


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2023/202472 0 0 7 1 5 13 3 4 12 2 7 18
2024/2025352 42 24 6 8 43 55 23 35 24 23 26 43
2025/2026235 97 14 29 58 37 0 0 0 0 0 0 0
Totale 659