BOSCOLO, ALESSANDRA

BOSCOLO, ALESSANDRA  

100014 - Dipartimento di Scienze della formazione  

Mostra records
Risultati 1 - 16 di 16 (tempo di esecuzione: 0.036 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Active, bodily experience mathematics learning activities. Looking at implementation from the teachers' perspective 1-gen-2022 Boscolo, Alessandra
Adapting the DIST-M Model for Designing Experimental Activities—A Theoretical Discussion from an Interdisciplinary Perspective 1-gen-2024 Lippiello, S.; Boscolo, A.
Attività matematiche laboratoriali che prevedono un coinvolgimento percettivo- motorio degli studenti. Dalla ricerca alla scuola. 1-gen-2022 Boscolo, Alessandra
Beliefs about the active, bodily experience mathematics learning activities: an explorative teacher survey in Australia 1-gen-2024 Boscolo, Alessandra
Corpo e movimento nella didattica della matematica. Paradigmi e contesti di apprendimento in Italia e Australia 1-gen-2022 Boscolo, A.
Cultural aspects in the conceptualization of active, bodily experience mathematics learning activities 1-gen-2023 Boscolo, A.
Designing with the Teaching for Robust Understanding framework: indicators for the activation and realization of formative assessment strategies 1-gen-2024 Boscolo, Alessandra; Morselli, Francesca; Quartara, Simone; Robotti, Elisabetta
Educators’ perspective on teachers’ beliefs as key-factors for the implementation of mathematics learning activities designed from an enactive-embodied approach 1-gen-2024 Boscolo, Alessandra
Formazione in servizio, modelli di valutazione d’impatto e Ricerca-Formazione: riflessioni a partire da una scoping review 1-gen-2025 Landi, Laura; Capelli, Letizia; Nardiello, Elena; Bosatelli, Sofia; Boscolo, Alessandra
Implementation of active, bodily experience mathematics learning activities: Differences among primary and secondary school teachers 1-gen-2023 Boscolo, Alessandra
Implementazione della valutazione formativa in attività argomentative per lo sviluppo del pensiero algebrico. Indicatori e dove trovarli 1-gen-2025 Boscolo, A.; Morselli, F.; Robotti, E.
Percezione e movimento nello sviluppo del pensiero matematico. Le convinzioni e le pratiche degli insegnanti in Italia e in Australia. 1-gen-2021 Boscolo, Alessandra
Storytelling as a Skeleton to Design a Learning Unit: A Model for Teaching and Learning Optics 1-gen-2024 Boscolo, Alessandra; Lippiello, Stefania; Pierri, Anna
Sulla genesi e lo sviluppo del pensiero matematico di Maria Montessori. [Origins and development of the Maria Montessori's mathematical proposal] 1-gen-2021 Boscolo, Alessandra; Crescenzi, Martina; Scoppola, Benedetto
The AID Project: Volunteering, an opportunity for elder, a resource for the community. Research in progress 1-gen-2022 Boscolo, Alessandra
The Implementation of Active, Bodily Experience Mathematics Learning Activities: the Perspective of Italian Primary and Secondary School Mathematics Teachers 1-gen-2024 Boscolo, A.