SPINELLI, RICCARDO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.102
AS - Asia 31
SA - Sud America 6
NA - Nord America 2
Totale 8.141
Nazione #
IT - Italia 8.101
CN - Cina 24
BR - Brasile 5
VN - Vietnam 5
AR - Argentina 1
MX - Messico 1
SG - Singapore 1
UA - Ucraina 1
US - Stati Uniti d'America 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 8.141
Città #
Genova 3.830
Genoa 2.891
Rapallo 708
Vado Ligure 654
Bordighera 18
Beijing 11
Ho Chi Minh City 3
Hanoi 2
Aguascalientes 1
Bohorodchany 1
Council Bluffs 1
Japeri 1
Porto Alegre 1
San Justo 1
Singapore 1
São José dos Campos 1
Tashkent 1
Três Passos 1
Uberlândia 1
Totale 8.128
Nome #
An analysis of strategic groups in the Third-Party Logistics industry 220
Is tourism going green? A literature review on green innovation for sustainable tourism 216
Understanding firms’ international growth: a proposal via Self Organizing Maps 186
Evaluating the quality of web communication in nautical tourism: A suggested approach 181
The use of websites by Mediterranean tourist ports 161
Decoding sustainable drivers: A systematic literature review on sustainability-induced consumer behaviour in the fast fashion industry 160
Revisiting IT Readiness: An Approach for Small Firms 157
Balancing growth: A conceptual framework for evaluating ICT readiness in SMEs 155
The determinants of IT adoption by SMEs. An agenda for research. 148
Evaluating IT readiness in Small Firms: A Survey of UK Manufacturing Firms 145
The Determinants of IT Adoption by SMEs: An Agenda for Research 143
Digital Economy and Innovative Practices in Healthcare Services 142
Balancing Growth: A Conceptual Framework for Evaluating ICT Readiness in SMEs 141
Corporate Social Responsibility Communication in the Football Industry: Evidence from Juventus Football Club 137
Un’analisi dei raggruppamenti strategici nella fornitura di servizi logistici 136
International Service Delivery and Internet-Based Technologies 127
Economia digitale ed internazionalizzazione delle imprese 121
Empowering Organizations: Enabling Platforms and Artifacts 121
ICT Use in SMEs. A Comparison between the North West of England and the Province of Genoa 116
Examining the X factor of corporate social responsibility in professional football clubs: An integrative literature review 112
The quality of web communication by tourist ports in the Mediterranean Sea: A comparative analysis 110
Proceedings of the 11th European Conference on Information Systems Management - ECISM 2017 109
La piccola e media industria in Liguria alla luce di un'analisi della struttura economica, finanziaria e patrimoniale 107
A Conceptual Framework for the Digital Economy: Laying the Foundations of a New Economic Paradigm 107
IT Readiness in Small Firms 106
The Digital Economy: a Conceptual Framework for a New Economic Paradigm 105
Green innovation opportunities for sustainable tourism: A literature review 105
Ad ogni navigante il suo porto: la segmentazione nei marina 104
Editoriale - Il percorso di Clara Caselli "tra locale e globale". Passione e avventura con la persona al centro 96
Introduction 95
The Impact of ICT on International Strategies: Developing a Two-step Model 94
SMEs and E-commerce: A Comparative Pilot Study of Experiences in the UK and Italy 94
Ad ogni navigante il suo porto. Una benefit-segmentation della clientela dei marina. 94
Il non profit nei Paesi in via di sviluppo: il caso di Lima Nord 91
The quality of web communication by Italian tourist ports 91
Second Level Organisations (SLOs) in Voluntary Sector: an Italian Perspective 90
L’impatto delle strategie corporate sulle performance delle imprese di logistica via mare 89
L’Università come impresa non profit: il caso dell'Universidad Católica Sedes Sapientiae 88
I servizi di ricettività turistica e la domanda: un rapporto da recuperare 88
From Healthcare Services to E-Health Applications: A Delivery System-Based Taxonomy 88
Benefit segmentation of pleasure boaters in Mediterranean marinas: A proposal 85
Information Technology e piccole imprese 80
La Universidad como empresa non profit: el caso de la Universidad Católica Sedes Sapientiae. 80
From healthcare services to e-health applications: A delivery system-based taxonomy 80
Le criticità del processo di integrazione delle nuove tecnologie nelle imprese tradizionali 79
Il business plan per l'internazionalizzazione: uno strumento multidisciplinare per pianificare e realizzare lo sviluppo nei mercati esteri 79
Corporate Social Responsibility and Legitimacy Management in Charitable Sport Foundations: Evidence from Major League Soccer Clubs 78
Web Communication by Italian Tourist Ports: A Websites Quality Assessment Exercise 78
Forewords 78
When doing the right thing goes wrong! Causes, effects, and dimensions of corporate social responsibility scepticism 77
The Impact of ICT on International Strategies: Developing a Two-step Model 77
La e-internationalisation: una rilettura del modello dei vettori di internazionalizzazione nell'ottica dell'e-business 77
La valutazione e l'impatto della "prontezza ICT" nelle piccole e medie imprese 77
La sostenibilità ambientale dei porti turistici italiani: un’analisi della comunicazione web 76
Un'analisi della struttura economico-finanziaria e patrimoniale 76
Non profit, Universidad y desarrollo: el caso de Lima Nord 76
Comunicare e promuovere la sostenibilità: il caso dei portali turistici regionali 75
Nuovo Pignone 74
Specializzazioni, distretti e filiere 74
Le organizzazioni di secondo livello nell'ambito del volontariato 73
La Universidad como empresa non profit: el caso de la Universidad Católica Sedes Sapientiae 73
Recensione di "Quagli A., Teodori C. (a cura di), I siti Web e la comunicazione ai mercati finanziari. Gli strumenti e gli intermediari, Franco Angeli, Milano, 2005" 72
Communicating and promoting sustainability in tourism: an analysis of the official websites of the Italian regions 69
Construct of Corporate Social Responsibility Scepticism: Implications and Insights from the Literature 68
Non profit, Università e sviluppo: il caso di Lima Nord 68
Il contributo del non profit alla creazione e gestione della conoscenza nell'ente pubblico locale. Il ruolo delle organizzazioni di secondo livello (O2L) nel volontariato 68
Re-Evaluating SMEs IT Readiness in the Age of the Cloud 68
Introduzione 68
The Evaluation of the Impact of Internet-Based Technologies on International Service Delivery 66
University and international cooperation for development: the students’ perspective 65
Ict Adoption and Use by Italian Smes: A Cross-Industry Comparison 63
Sustainability and Consumer Behaviour in the Fast Fashion Industry: A Systematic Literature Review 62
Las empresas non lucrativas en los Paises en desarrollo: el caso de Lima Nord 62
The Evaluation and Impact of ICT Readiness in SMEs: Constructing a New Framework 62
Towards a new body of marine tourism research: A scoping literature review of nautical tourism 61
Una systematic literature review del turismo nautico: una prospettiva economico-manageriale 61
Sailing troubled waters: a systematic review of nautical tourism research 59
Non Profit, Università e Terzo Mondo: il caso dell'Universidad Católica Sedes Sapientiae 58
Recensione di Yip G. S., Total Global Strategy II. Updated for the Internet and Service Era, Upper Saddle River, Prentice Hall, 2003 58
Recensione di "Benevolo C., Grasso M., L’impresa alberghiera. Produzione, strategie e politiche di marketing, Franco Angeli, Milano, 2006" 54
La sostenibilità nei porti turistici del Mediterraneo: il ruolo delle certificazioni 53
L’attrattività delle zone economiche speciali per l’internazionalizzazione delle imprese 52
Turismo culturale e patrimonio di prossimità 51
La benefit segmentation nei mercati turistici. Per una gestione market-driven dei porti turistici 50
Lo sviluppo turistico delle Cinque Terre: una storia di “incauto” successo? 48
Sustainability in the Mediterranean tourist ports: The role of certifications 47
Mapping the Stakeholder Network and Value Creation in Grassroots Football: Evidence from Italy 46
Preface 46
Lorenzo Caselli: impresa, lavoro, società, bene comune 36
The Environmental Sustainability of Tourist Ports; A Web Communication Analysis 35
Il ruolo della finanza aziendale nella formazione di international business & management 32
Musei, luoghi plurali per la produzione culturale. Riccardo Spinelli intervista Adele Maresca e Franca Acerenza 31
Il sostegno pubblico all’internazionalizzazione: l’esperienza del Progetto Finalizzato ‘Strutture e servizi per l’internazionalizzazione delle imprese italiane e sviluppo delle esportazioni’ 29
Insegnare responsabilità sociale in Università 29
Usare le nuove tecnologie e… saperle nascondere. Riccardo Spinelli intervista Giorgio Genta 25
Exploring Customer-Centric Sustainability and Brand Relationships in Fast Fashion: Evidence from Indian Consumers 14
Totale 8.434
Categoria #
all - tutte 26.148
article - articoli 11.333
book - libri 319
conference - conferenze 5.764
curatela - curatele 1.191
other - altro 641
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 6.900
Totale 52.296


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021260 0 0 0 21 24 33 16 34 41 23 36 32
2021/2022845 13 79 50 84 36 81 52 197 56 70 23 104
2022/2023880 86 51 14 103 98 138 6 75 150 5 133 21
2023/2024565 39 59 25 48 34 115 27 24 38 44 36 76
2024/20251.769 104 98 46 87 281 179 216 211 106 98 144 199
2025/20261.198 385 172 253 388 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 8.434