PICASSO, FEDERICA

PICASSO, FEDERICA  

Mostra records
Risultati 1 - 16 di 16 (tempo di esecuzione: 0.04 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Advancements in technology-enhanced assessment in tertiary education 1-gen-2024 Agostini, Daniele; Lazareva, Alexandra; Picasso, Federica
Advancing Critical Data and AI Literacies Through Authentic and Real-World Assessment Design Using a Data Justice Approach 1-gen-2024 Picasso, Federica; Atenas, Javiera; Havemann, Leo; Serbati, Anna
Alternative Assessment and Technology Enhanced Assessment practices: Research to inform Faculty Development processes 1-gen-2024 Doria, Beatrice; Picasso, Federica
Analisi dei bisogni formativi dei docenti universitari: una ricerca qualitativa presso l’Università di Trento per costruire processi di sviluppo professionale 1-gen-2023 Maniero, Sabrina; Serbati, Anna; Picasso, Federica; Venuti, Paola.
Experimenting Team-Based Learning in a Large Computer Networks Class 1-gen-2025 Casari, Paolo; Maniero, Sabrina; Rosani, Andrea; Picasso, Federica; Serbati, Anna
Il ruolo degli studenti nello sviluppo professionale dei docenti universitari: il modello REFLECT 1-gen-2024 Silva, Dener Luiz; Doria, Beatrice; Picasso, Federica; Serbati, Anna; Grion, Valentina.
Il voto: Sostenitore o nemico del processo di apprendimento? Evidenze dalla letteratura 1-gen-2023 Picasso, Federica; Doria, Beatrice; Serbati, Anna; Grion, Valentina; Lipnevich, Anastasiya.
Inquiry Based Learning in practice to enhance an Immunological Biotechnologies laboratory experience 1-gen-2023 Tavano, Regina; Picasso, Federica; Lotti, Antonella
La professionalità dell’instructional designer per l’innovazione didattica. Un’esperienza di faculty development presso l’Università di Genova 1-gen-2023 Masini, Michele; Piccinno, Tommaso; Picasso, Federica; Botto, Matteo; Garbarino, Sara; Lampugnani, Paola Alessia.
Large language models for sustainable assessment and feedback in higher education: Towards a Pedagogical and Technological Framework 1-gen-2024 Agostini, Daniele; Picasso, Federica
Learning outcomes and constructive alignment in the Mega-Universities Syllabi: which “promises” to students? Risultati d’apprendimento e allineamento costruttivo nei Syllabi dei MegaAtenei: quali “promesse” per studentesse e studenti? 1-gen-2022 Serbati, Anna; Picasso, Federica; Doria, Beatrice; Grion, Valentina
L’analisi del fabbisogno formativo in sanità: il caso di Regione Liguria 1-gen-2020 Lotti, Antonella; Carbonifero, Laura; Carozzo, Stefano; Falcone, Valentin; Picasso, Federica; Martucci, Gianfranco.
L’Università di Genova e la formazione dei docenti durante l’emergenza Covid-19. L’esperienza del TIDA - Team di Innovazione Didattica di Ateneo 1-gen-2023 Botto, Matteo; Garbarino, Sara; Lampugnani Paola, Alessia; Masini, Michele; Picasso, Federica; Piccinno, Tommaso.
Pratiche di assessment e feedback supportate dalla tecnologia. Una ricerca qualitativa a livello nazionale per orientare processi di sviluppo professionale dei docenti universitari 1-gen-2024 Picasso, Federica; Serbati, Anna; Venuti, Paola
Teaching and Learning Centre: Analysis of Key Elements 1-gen-2022 Lotti, Antonella; Serbati, Anna; Doria, Beatrice; Picasso, Federica; Felisatti, Ettore
Technology-enhanced Assessment and Feedback Practices: A Systematic Literature Review to Explore Academic Development Models 1-gen-2024 Picasso, Federica