BOSCOLO, ALESSANDRA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 93
AS - Asia 49
SA - Sud America 22
AF - Africa 3
NA - Nord America 2
Totale 169
Nazione #
IT - Italia 87
SG - Singapore 33
VN - Vietnam 10
BR - Brasile 9
AR - Argentina 7
FI - Finlandia 3
CN - Cina 2
PE - Perù 2
RU - Federazione Russa 2
VE - Venezuela 2
ZA - Sudafrica 2
BO - Bolivia 1
CR - Costa Rica 1
EG - Egitto 1
HK - Hong Kong 1
ID - Indonesia 1
IE - Irlanda 1
IN - India 1
PK - Pakistan 1
US - Stati Uniti d'America 1
UY - Uruguay 1
Totale 169
Città #
Genoa 80
Hanoi 4
Helsinki 3
Ho Chi Minh City 3
Brescia 2
Milan 2
Vertova 2
Almirante Brown 1
Ashburn 1
Bengaluru 1
Bologna 1
Brakpan 1
Can Tho 1
Cape Town 1
Caracas 1
Catalão 1
Caxias 1
Clorinda 1
Constantina 1
Córdoba 1
Dublin 1
Fortaleza 1
Grozny 1
Haiphong 1
Hong Kong 1
Itapetinga 1
La Chacarita 1
La Paz 1
Lima 1
Montevideo 1
Pacajá 1
Paracambi 1
Rawalpindi 1
Salvador 1
San José 1
San Justo 1
Saratov 1
Sidoarjo 1
Singapore 1
São Paulo 1
Viedma 1
Totale 130
Nome #
Designing with the Teaching for Robust Understanding framework: indicators for the activation and realization of formative assessment strategies 95
Implementazione della valutazione formativa in attività argomentative per lo sviluppo del pensiero algebrico. Indicatori e dove trovarli 18
Sulla genesi e lo sviluppo del pensiero matematico di Maria Montessori. [Origins and development of the Maria Montessori's mathematical proposal] 7
Educators’ perspective on teachers’ beliefs as key-factors for the implementation of mathematics learning activities designed from an enactive-embodied approach 6
Cultural aspects in the conceptualization of active, bodily experience mathematics learning activities 6
The Implementation of Active, Bodily Experience Mathematics Learning Activities: the Perspective of Italian Primary and Secondary School Mathematics Teachers 6
The AID Project: Volunteering, an opportunity for elder, a resource for the community. Research in progress 5
Percezione e movimento nello sviluppo del pensiero matematico. Le convinzioni e le pratiche degli insegnanti in Italia e in Australia. 5
Attività matematiche laboratoriali che prevedono un coinvolgimento percettivo- motorio degli studenti. Dalla ricerca alla scuola. 5
Implementation of active, bodily experience mathematics learning activities: Differences among primary and secondary school teachers 5
Storytelling as a Skeleton to Design a Learning Unit: A Model for Teaching and Learning Optics 5
Corpo e movimento nella didattica della matematica. Paradigmi e contesti di apprendimento in Italia e Australia 5
Active, bodily experience mathematics learning activities. Looking at implementation from the teachers' perspective 5
Formazione in servizio, modelli di valutazione d’impatto e Ricerca-Formazione: riflessioni a partire da una scoping review 5
Adapting the DIST-M Model for Designing Experimental Activities—A Theoretical Discussion from an Interdisciplinary Perspective 5
Beliefs about the active, bodily experience mathematics learning activities: an explorative teacher survey in Australia 4
Totale 187
Categoria #
all - tutte 455
article - articoli 172
book - libri 0
conference - conferenze 255
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 28
Totale 910


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2024/202533 0 0 0 0 0 3 6 5 4 4 5 6
2025/2026154 4 8 18 26 95 3 0 0 0 0 0 0
Totale 187